21. 8. 2015

Dash & Lily: Kniha přání (Dash & Lily's Book of Dares) | recenze

Příběh o setkání Dashe a Lily se odehrává v New Yorku o Vánocích. Vše začíná v knihkupectví Strand, kde Dash najde červený zápisník s instrukcemi a úkoly. Ty splní a záhadné Lily zase nechá instrukce on. A tak si spolu Dash a Lily začnou dopisovat pomocí červeného zápisníku, i když ze začátku ani neznají svá jména a nikdy se neviděli...


Hned ze začátku je nutno říct, že jsem si tuto knihu měla přečíst o Vánocích. Měla jsem to tak i naplánované, jenže když na vás doma kromě této knihy čeká už jen povinná četba, tak se mnohem raději začtete do romantického příběhu, bez ohledu na to, jestli je nebo není vánoční. Pokud máte tuto knihu doma, počkejte s ní na Vánoce. Vážně. A teď už k hodnocení. 

Dash mě bavil, byl to skvělý člověk, asi bychom si v reálném životě rozuměli, zkrátka byl fajn. Zato Lily mi vůbec nesedla. Chovala se jako malé dítě. Mnohem víc mě tedy bavily kapitoly psané z pohledu Dashe, tedy ty, které napsal David Levithan (Rachel Cohn psala Lily). 

Na začátku mě příběh docela dost bavil, ale velmi rychle ze mě to původní nadšení opadalo a kniha mě začala nudit. Přitom nápad mi přijde skvělý, jen mi přijde, že to nakonec autoři něčím pokazili. Možná jsem jenom čekala něco jiného, třeba že to bude víc o tom, jak po sobě pátrají, kdežto Dash pořád přemýšlel o bývalé holce a Lily o všem možném, v dopisech to potom byla samá úvaha. Některé scény mě opravdu pobavily, ale většinou jsem jenom čekala, kdy se konečně stane něco zajímavého. Konec podle mě přišel zbytečně rychle, autoři si mohli nechat ještě trochu místa na něco, co by mohlo příběh trochu oživit. 

Je docela možné, že jsem na knihu měla přehnané nároky - pravda je, že to je oddechovka pro náctileté. Ale nerada si říkám "No co, je to romantický příběh z kategorie young adult, tak budu počítat s tím, že to bude o ničem." Proč taky? Podle mě i takové knihy můžou být originální a propracované a podle mě k tomu tato rozhodně měla našlápnuto, ale zkrátka se to nepovedlo. 

Co musím pochválit, je vykreslení prostředí (komu by se nelíbilo ocitnout se na chvilku ve vánočním New Yorku - i když já radši Londýn - a ztratit se ve starém knihkupectví?) a obálku knihy, která k příběhu pasuje. 

David a Rachel psali knihu tak, že si jednotlivé kapitoli posílali emailem, aniž by věděli, jak se příběh bude vyvíjet dál - to je sice hezké, ale myslím, že tady se stala ta hlavní chyba. 

Je mi opravdu líto, že to musím říct, ale pro mě byla tato kniha ztráta času. Občas jsem si čtení užila, ale většinou jsem se jen nudila a z příběhu, který mohl být originální a zajímavý, nakonec nezbylo nic jiného, než předvídatelný konec a nudný děj. Určitě se najde spousta lidí, kterým se kniha bude líbit, ale já mezi ně bohužel nepatřím. 

2/5


Kniha byla vydána v listopadu 2014 nakladatelstvím CooBoo.
Originální vydání, Dash & Lily's Book of Dares, bylo vydáno v roce 2010.
Kniha nepatří do žádné série a má 288 stran.


11 komentářů:

  1. Aktuálne hľadám niečo na čítanie, všetky moje nápady odfúkol letný vánok, takže sa pozriem aspoň na túto :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tuhle knížku vůbec neznám, asi by mě nejvíc zaujala tím, že se odehrává v New Yorku, haha. Máš nádherný blog a fotky! :)
    Young, wild and free

    OdpovědětVymazat
  3. Skvělá recenze :) Tuhle knížku se teprve chystám číst, ale asi počkám až na zimu, až bude sněžit, bude dlouhá chvíle a já se budu nudit :) Pak se mi snad bude líbit více, než tobě :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V zimě to bude asi něco jiného :) Snad se ti bude líbit! :)

      Vymazat
  4. Myslím, že to máme úplně stejné... taky čtu vánoční knížky v létě. Vůbec nevím, čím to je. Asi tím, že si přeji, aby už byly ty vánoce :D Super recenze, jen škoda, že se knížka nelíbila. Sama jsem ji ještě nečetla, ale plánuji. O vánocích... nebo příští léto. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že nejsem jediná, kdo čte knížky naruby :D.
      Ať už ji budeš číst o Vánocích nebo v létě, snad se ti bude líbit :).

      Vymazat
  5. Ak sa k tomu dostanem, tak si to určite prečítam len preto, že aspoň anotácia je zaujímavá a - uvidíme, možno sa mi to bude páčiť, a možno zas nie. Každopádne, veľmi pekne napísaná recenzia a je škoda, že to autori niečím pokazili pretože ten nápad je skutočne super. :)
    Charlotte.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že se ti bude líbit - přeci jen, každému se líbí něco jiného :).

      Vymazat
  6. Tuhle knihu jsem si přečetla loni na Vánoce a mám na ni podobný názor - Lily a části knihy věnované jí mi nedaly tolik jako to, co psal David Levithan, kterého mám rada i díky jeho další tvorbě.. A ten konec mě docela naštval, přišel mi uspěchaný, nucený, příliš obyčejný a odfláknutý pro takovou knihu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně :) Ale od Davida Levithana si chci přečíst knihu Every Day, protože část knihy napsaná ním mě bavila :)

      Vymazat

Děkuji Vám za komentáře. :)