5. 8. 2015

Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti (Miss Peregrine's Home for Peculiar Children) | recenze

Příběh začíná v nudném a nezajímavém životě Jacoba, ale hned od začátku se víc věnuje jeho dědečkovi, který mu odmalička vyprávěl příběhy o sirotčinci na odlehlém ostrově a podivných dětech se zvláštními schopnostmi, ukazoval mu jejich fotografie. Jacob těm příběhům nikdy nevěřil, avšak když právě on slyší říct svého dědečka svá poslední slova věnovaná právě jemu, zjistí, že to možná nebude jen tak. Dědeček mu totiž zanechá určité indicie a Jacob najde ostrov, na kterém leží ten sirotčinec, o kterém slyšel tolik příběhů, a rozhodne se tam vydat (především proto, aby tak uctil památku dědečka). To, co tam Jacob objeví, mu vyrazí dech - to už si ale budete muset přečíst sami.


Už od prvních stránek mě příběh naprosto okouzlil, protože Ransom Riggs píše jedním slovem krásně. Krásná souvětí, krásná slova... A tak i přes to, že v knize - alespoň ze začátku - není mnoho akce, příběh se čte dobře a s takovou zvláštní lehkostí. Dříve jsem si myslela, že je to horor, a tak jsem tuto knihu obešla s velkým obloukem, jenomže on to horor není, alespoň ne tak úplně. 

Kniha je vyprávěna Jacobem, tedy hlavní postavou knihy a musím říct, že mi to tak vyhovovalo. Jasona jsem měla ráda, stejně tak všechny ostatní postavy v knize (samozřejmě až na ty špatné). Všechny postavy jsou propracované, každá má svůj osobitý charakter. Jako by si v té knize nikdo na nic nehrál - autor odhalil zkrátka všechno. Vůbec žádná postava mě nerozčilovala ani mi nijak nevadila. 

Stejně, jako jsou do detailů dotáhnuté postavy, tak i příběh. Nic v něm nechybí, příběh byl nepředvídatelný, originální a zvláštní podivný, všechno do sebe zapadalo a dávalo smysl. Po přečtení to ve mě opravdu něco zanechalo, přemýšlela jsem nad tím a nemůžu se dočkat druhého dílu. 

Za zmínku stojí také "hmotné" zpracování knihy, které je opravdu úžasné. Kniha je krásná i bez přebalu, černobílé prapodivné fotografie knihu skvěle doplňují, také začátky kapitol jsou udělané zajímavě. Líbí se mi, když si na tom dá někdo tak záležet. 
V roce 2016 uvidíme tento úžasný příběh i na filmových plátnech, bude ho režírovat Tim Burton a Jacoba bude hrát Asa Butterfield a úplně stejně jsem si ho představovala v knize, takže jsem nadšená  a moc se těším! :) 

Knihu bych doporučila všem, kteří si chtějí přečíst něco jiného, zvláštního a trochu děsivého. Myslím, že si v ní každý najde svoje a nudit se nebudete!

4.5/5



Knihu vydalo nakladatelství Jota v srpnu 2012.
V originále kniha vyšla pod názvem Miss Peregrine's Home for Peculiar Children v roce 2011.
Kniha je prvním dílem trilogie a má 358 stran.

4 komentáře:

  1. Moc pěkná recenze, z každého řádku je patrné, jak moc se Ti kniha líbila :) Snad se Ti bude stejně tak líbit i druhý díl! Přiznám se, že mě autor až tak neokouzlil, ale i tak jsem si čtení jeho knih vždy užila. Ta atmosféra je opravdu něco neopakovatelného :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát děkuji :) Ano, ta atmosféra v knize je skvělá, doufám, že bude taková i ve druhém díle :).

      Vymazat
  2. Och moja srdcovka ❤ Túto knihu proste milujem. Tá atmosféra v nej je dokonalá. Teraz niekedy sa chystám na druhý diel a som strašne zvedavá. Veľmi sa teším aj na filmové spracovanie. Nevedela som, že Jacoba bude hrať Asa Butterfield. Teraz sa teším ešte viac, pretože ho ako herca milujem :D. Super recenzia :). Len neviem, ale zdá sa mi, že hlavný hrdina sa volá Jacob a nie Jason :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky se teď chystám na druhý díl, snad mě ani tebe nezklame :). A děkuji za upozornění! Nechápu, proč jsem si myslela, že se jmenuje Jason, jdu to opravit :).

      Vymazat

Děkuji Vám za komentáře. :)

Design by DebiElova|Blogger Template by debielova.blogspot.cz