8. 8. 2015

Všem klukům, které jsem milovala (To All the Boys I've Loved Before) | recenze

Lara Jane nikdy nevyznala žádnému klukovi své city - místo toho vždy napsala dotyčnému milostný dopis, napsala adresu a schovala ho do krabice na klobouky. Dopisy si nikdy neměl přečíst nikdo jiný, než Lara Jane, ta ale jednoho dne zjistí, že někdo všechny dopisy rozeslal, a tak nastává zmatek.
Mezitím Margot, starší sestra Lary Jane, opouští svoji rodinu a odjíždí na vysokou do Skotska. Od té doby, co maminka Margot, Lary Jane a jejich nejmladší sestry Kitty zemřela, bylo právě na ní, aby na sebe vzala roli matky a o všechny se postarala, teď tento úkol ale spadá na Laru.
Ačkoli to tak na první pohled nemusí vypadat, kniha není jen další romantický příběh, ale objevuje se v ní - možná i mnohem víc - láska k rodině.


Vlastně jsem ani nevěděla, co od této knihy čekat. Asi bych si ji sama od sebe nepřečetla, ale četla jsem na ni tolik dobrých recenzí, že jsem to nakonec zkusila a jsem moc ráda, že ji mám doma.  

Začnu asi postavami. Řekněme si to upřímně, Lara Jane se vůbec nechovala na svůj věk a byla docela dost naivní. V průběhu knihy jde ale docela vidět, jak se její osobnost mění a na konci knihy už je jiný člověk, než na začátku. Josh, kluk od vedle, kluk, který chodil s Margot, který jako malý kluk miloval Laru a ta ho milovala zase o několik let později... Zastával až moc rolí a zároveň v tom příběhu skoro nebyl, spíš se tam jen tak čas od času objevil, řekl nějakou blbost, zatvářil se ublíženě a bylo to. To mi vadilo docela hodně. A Peter, oblíbený kluk, se kterým byla Lara kamarádka naposledy jako malá holka, je najednou v příběhu pořád a já ani teď, po přečtení knihy, nevím, jestli jsem ho měla ráda nebo ne. Jistě, ukázalo se, že není tak namyšlený, jak si každý myslel, ale to, že se ukáže, že někdo není tak hrozný, jak jste čekali, ještě neznamená, že není hrozný. Margot jsem z celého příběhu nenáviděla asi úplně nejvíc a Kitty pro mě byla takový malý chytrolín - měla jsem ji docela ráda. 

Normálně tolik o postavách nepíšu, protože někomu, kdo knihu nikdy nedržel v ruce, to nic neřekne, ale potřebovala jsem se z toho vypsat - něco mi prostě vadilo a postavy (i když ne všechny) byly jedním z těch největších mínusů, i když byly docela dobře vykreslené - někdy mě chování některých z nich hodně mátlo.

I tak byla ale kniha velmi čtivá a přelouskala jsem ji za jedno odpoledne. Má sice pomalejší a trochu nudný začátek, ale asi po padesáti stránkách to začne být zajímavé. Nápad jako takový je podle mě vážně originální, ale bohužel se z knihy nakonec stává dívčí román jako každý jiný. Stále se mi ale líbilo vykreslení vztahů mezi jednotlivými postavami, hlavně mezi Margot a Larou - na to se autorka opravdu soustředila a povedlo se jí to. 

Kniha je plná vtipných, ale i smutnějších scén. Smála jsem se nahlas a sice jsem nebrečela, ale smutno mi bylo. Vzhledem k tomu, že druhý (a zároveň poslední) díl PS. I Still Love You navazuje přesně tam, kde skončil ten první (vím to, protože jsem to nemohla vydržet a poslechla si asi první tři minuty audioknihy :D), nevadí mi ani otevřený konec. Jsem zvědavá, jak bude příběh pokračovat a jak se budou vyvýjet jednotlivé postavy, především Lara Jane.

Pokud hledáte hezkou romantickou knihu na léto nebo na chvíle, kdy vám bude smutno a nebudete se cítit nejlépe, myslím, že Všem klukům, které jsem milovala by mohla být ta pravá. V mnoha momentech vám (pravděpodobně) vykouzlí úsměv na tváři. 

4/5



Knihu vydalo nakladatelství CooBoo v červenci 2015.
V originále vyšla pod názvem To All the Boys I've Loved Before v roce 2014.
Kniha je prvním dílem dilogie a má 320 stran.

3 komentáře:

  1. Moc pěkná recenze :) Už se moc těším, až se do knížky taky pustím :)

    OdpovědětVymazat
  2. Hodně pěkná recenze. Asi po knížce šáhnu, jakmile se budu cítit na nějakou oddychovku. Mám ji anglicky v kindlu, tak uvidíme :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za komentáře. :)