12. 9. 2015

Aliance & Čtyřka (Allegiant & Four) | minirecenze

U mě je to takhle - pokud recenzi nenapíšu ještě ten den (nebo maximálně den po) přečtení knihy, tak už ji nenapíšu nikdy. Zkrátka už nedám dohromady všechny informace, detaily a myšlenky, které se mi honily hlavou. I tak je mi ale líto, že Aliance a Čtyřka zůstaly nezrecenzované, a tak jsem si řekla, že se alespoň pokusím stručně srhnout mé myšlenky v několika řádcích.

Aliance mě mile překvapila, protože jsem se jí trochu bála. Věděla jsem jeden zásadní spoiler, ale přesto jsem si říkala, že knihu má cenu přečíst už jen z principu, abych měla dočtenou sérii. Na goodreads má kniha podstatně nižší hodnocení, než její dvě předchůdkyně a celkově ji hodně lidí nenávidí (respektive nenávidí její autorku). Mně se ale líbila. Přečetla jsem ji za dva dny (kdybych ten první den nechytla nějakou virózu a dvakrát neomdlela - nedělám si legraci - tak bych ji přečetla asi i za jeden den), protože byla opravdu čtivá. Bavila mě o hodně víc, než druhý díl. Sice jsem občas chtěla uškrtit i moje oblíbené postavy (třeba Tobiase...), ale jinak si myslím, že se docela povedla. A konec? Teď mě asi všichni budete nenávidět, ale jsem ráda, že to skončilo tak, jak to skončilo. Zkrátka si myslím, že ten konec k tomu patřil. Taky je ale pravda, že už jsem se s koncem smířila ještě před čtením knihy, takže už to pro mě nebyl takový šok.

Čtyřka: Divergentní povídky už je takový bonus k celé sérii, kterou si přečíst nemusíte, ale zase se v ní dozvíte něco nového a je rozhodně zajímavé vidět, jak to probíhalo u Neohrožených před příchodem Tris nebo vidět některé scény z Divergence z Čtyřkova pohledu. Některé povídky mě bavily hodně, některé míň - tak jako tak čtení této knihy nelituju :).

Když nad tím tak přemýšlím, vlastně jsem nezrecenzovala ani Rezistenci (o Divergenci se už vůbec nezmiňuji, tu jsem přečetla před třinácti měsíci). A tu shrnu úplně jednoduše - kniha mě neuvěřitelně nudila, podle mě se v ní skoro nic nedělo (začalo se něco dít až na konci). Moc nerozumím tomu, jak ji někteří zařadili mezi nejlepší knihy přečtené v roce 2014 - zkrátka nechápu, co na ní bylo tak skvělého. To je ale jen můj názor :).

Četli jste sérii Divergence? Jste jejím fanouškem, nebo se vás neoslovila?