26. 9. 2015

Harry Potter a Ohnivý pohár | recenze

Jaká dobrodružství čekají brýlatého chlapce s nachovou jizvou na čele tentokrát? Proč ho jizva tolik pálí a jakými proměnami hrdinové příběhu s čarodějným Ohnivým pohárem projdou?
- oficiální anotace z goodreads

Původně jsem si ani nemyslela, že budu na Harryho psát recenzi - na předchozí tři díly jsem recenzi taky nepsala a navíc tyto knihy každý zná. Z knihy mám ale mnoho dojmů, a tak jsem si říkala, že se o ně ráda podělím.
Kniha vs. film
Vzhledem k tomu, že čtu Harryho poprvé v životě, příběh jsem znala jen z filmů. Nevím proč, ale nikdy jsem si nemyslela, že by se film od knihy tolik lišil, opak je však pravdou - najednou mi přijdou filmy odbyté. Což nejsou a jsem si jistá, že všichni odvedli dobrou práci, ale na knihu to nikdy mít nebude. Je mi jasné, že do filmu nedáte všechno - i tak má každý díl dvě a půl hodiny a to tam dali jen to nejzásadnější. Ale z knihy jsem celý příběh pochopila mnohem lépe a je to jako odlišný příběh (a hlavně úplně odlišný zážitek).


Dojmy z knihy
Mám pocit, jako by bylo všechno v této knize dotáhnuto k dokonalosti. Zamilovala jsem si charaktery jednotlivých postav - Dobbyho, Hermionu,... Někdy jsem si opravdu klepala na čelo u scén s Ronem, kdy byl naštvaný na Harryho. Líbilo se mi, že se trochu víc řešily vztahy mezi postavami. Ale hlavně ve mě autorka dokázala vyvolat spoustu emocí, od strachu a nervozity (před prvním úkolem, když Harry čekal ve stanu, se mi doslova klepaly ruce), přes nadšení a radost až po překvapení. Také jsem se hodně nasmála. Na konci jsem s úžasem zírala na stránky s otevřenou pusou a uvažovala nad tím, jak někdo dokáže něco takového vymyslet. 

Přestože kniha není zrovna nejkratší, přečetla jsem ji docela rychle, protože mě vážně bavila a byla napínavá. Posledních sto padesát stran už jsem přečetla jedním dechem. 

Zrovna na tento díl jsem se moc netěšila, protože z filmů je můj nejméně oblíbený, ale kniha mě překvapila. I když mám pořád o trochu raději třetí díl, čtení jsem si moc užila a nezbývá mi, než ji doporučit všem, kteří zatím Harryho nečetli!
5/5


Toto vydání knihy Harry Potter a Ohnivý pohár bylo vydáno roku 2008 nakladatelstvím Albatros.
Originál byl vydán pod názvem Harry Potter and the Goblet of Fire v roce 2000.
Kniha je čtvrtým dílem série Harry Potter a má 575 stran.



8 komentářů:

  1. Zaujalo ma, že knihy vnímaš lepšie ako film. Ja som vždy najprv čítala knihy, až potom videla filmy a zaujímalo ma, ako by som filmy vnímala keby som knihy nečítala.

    OdpovědětVymazat
  2. Zaujalo ma, že knihy vnímaš lepšie ako film. Ja som vždy najprv čítala knihy, až potom videla filmy a zaujímalo ma, ako by som filmy vnímala keby som knihy nečítala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě docela mrzí, že jsem knihy nečetla dřív, než jsem viděla filmy, protože bych si to asi představovala jinak :/...

      Vymazat
  3. Moc povedený a dobře napsaný článek. Musím také pochválit pěkný vzhled blogu, ten se mi také hodně líbí. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Harryho zboznuji a je pravda, ze spousta veci ve filmech chybi nebo jsou lehce pozmenene, ja beru knihy zvlast a filmy zvlast, oboji ma sve kouzlo ve stavu, v jakem jsou vytvorene :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky si myslím, že je nejlepší brát to zvlášť. :) Film je sice něco jiného, než kniha, ale to nemusí být špatně :).

      Vymazat
    2. je to jako dva pohledy na jeden svet :-D

      Vymazat

Děkuji Vám za komentáře. :)

Design by DebiElova|Blogger Template by debielova.blogspot.cz