1. 10. 2015

Book haul - září 2015


Září bylo na knihy trochu méně bohaté, protože jsem skoro všechno utratila za knihy minulý měsíc a navíc jsem teď v kvintě, takže se kupovala spousta (ne zrovna levných) učebnic, třeba jako biologie, která stála pětistovku - upřímně doufám, že ji alespoň párkrát otevřu. I tak jsem si ale koupila tři knihy, které podle mě vážně stojí za to :).

Koupené knihy
Nejdříve tu máme dvě novinky září. Na první z nich, Kdybychom se neviděli jsem se neskutečně těšila a hned po vydání jsem si ji koupila (a přečetla: recenzi si můžete přečíst tady). To samé platí o knize Všechny malé zázraky, na kterou jsem se snad těšila ještě víc a čtu ji právě teď (ikdyž tento článek je přednastavený - v době, kdy tohle budete číst vy, už budu mít nejspíš knihu dočtenou a budu na letišti nebo ve vlaku). Jsem zatím teprve na začátku, ale myslím, že by to mohla být hodně dobrá kniha. Třetí koupenou knihou za září je I Was Here z pera autorky sérií If I Stay a Just One Day (Gayle Forman). Kniha je o dívce, jejíž kamarádka spáchala sebevraždu. Zatím jsem četla jen prvních deset stran a pokud mám být upřímná, nechápu, čím se bude zabývat celá kniha. Ale to je jen prvních pár stran. Na knihu jsem četla spoustu pozitivních recenzí a jsem zvědavá, jak se mi bude nakonec líbit.


Co se týče výher v soutěžích, v září se usmála štěstěna na někoho jiného a vypadá to, že kolonka "Darované knihy" se tady objeví až v prosinci, ale... člověk nikdy neví :).


A nakonec krátká úvaha...

Až teď, při psaní článku, jsem si uvědomila, že všechny tři knihy souvisí nějakým způsobem se sebevraždou a mohlo by to působit dojmem, že sbírám inspiraci (...černý humor - a navíc hodně špatný vtip). Není třeba v tom hledat nějaký hlubší význam, jen mi přijde zajímavé vidět svět očima člověka, kterému zemřel někdo blízký. Celkově mě fascinují takové věci - a tím nemyslím smrt ani sebevraždy (ty fascinují Theodora v knize Všechny malé zázraky). Fascinuje mě lidská psychika, myšlenky, uvažování... A tak čtu zkrátka hodně knížek o depresích, sebevraždách, PPP a o psychologii obecně :).

Jsem v tomhle jediná nebo to máte někdo podobně? 

Každopádně, přeji vám všem hezký start do krásného měsíce října :). Teď právě přichází ta pravá podzimní atmosféra, padá listí, je trochu chladněji, čeká nás Halloween... Tak si to pojďme pořádně užít, "zakutat" se do deky a číst, co nejvíc to půjde

2 komentáře:

  1. Určitě v tom nejsi jediná, taky mám ráda psychologické knihy, jako bych vyhledávala knihy, kde jejich hrdinové nějak vybočují z normálu... ovšem kde je hranice normálnosti, že :) Kdybychom se neviděli mě moc láká a svým způsobem i Všechny malé zázraky, i když to asi bude spíš pro mladší ročníky... Přeji pěkné čtení :)

    OdpovědětVymazat
  2. Super vyber, :-) formanovu som citala len if i stay a mala by som si precitat pokracovanie len sa nan akosi neviem odhodlat :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za komentáře. :)

Design by DebiElova|Blogger Template by debielova.blogspot.cz