21. 12. 2015

Knižní tipy na dárky

Protože nemám talent na vymýšlení zajímavých vánočních dárků (a když už něco vymyslím, přesahuje to mé finanční možnosti), nakonec ode mě skoro každý dostává k Vánocům knihu. Pokud vyberete knihu přímo na míru, je to krásný dárek. V dnešním článku jsem se vám rozhodla ukázat či doporučit několik knih, kterými budu svou rodinu a přátele letos obdarovávat já. Sice už máte určitě všichni dárky nakoupené, ale třeba zde najdete trochu inspirace. Ostatně, přes celý rok nás všechny čekají narozeniny a svátky, takže čas na dárky nastane tak jako tak. :) 

Táta
Můj táta se hodně zajímá o techniku, proto jsem se mu rozhodla koupit knihu Inovátoři. Z tohoto žánru mě také zaujala kniha Jedna trefa stačí, kterou mám momentálně jako e-knihu a vůbec to není špatné čtení. 
Pokud vašeho tatínka tolik technika nebere, ale zase se rád zasměje, mohla by se mu líbit kniha Deníček moderního fotra. Autorem je český bloger, který vyhrál Blogera roku 2015, pro představu si můžete přečíst některé z jeho článků - pobavila jsem se i já, i když je to spíše nenáročné čtení pro muže.
A pokud máte tatínka filozofa, určitě ho potěší Čtyři dohody nebo Muž, který chtěl být šťastný.


Mamka
Moje maminka je vyloženě typ na romantické knihy nebo knihy ze života. K narozeninám jsem jí dávala Šťastnou knihu od Barbory Šťastné, ze které byla nadšená a letos ji obdaruji knihou Než jsem tě poznala - není to můj šálek kávy (špíše čaje), ale vím, že mamce se bude líbit. Je to podle mě ideální oddechová četba, a co jiného maminky potřebují? 


Sestra (nebo kamarádka)
Pokud máte sestru ve věku okolo patnácti let (tak to mám já), která není moc na fantasy ani sci-fi, mohly by se jí líbit knihy Johna Greena, ze kterého jsou nadšení všichni kromě mě. Nicméně teď vyšla v češtině nová kniha Sněží, sněží, na které pracoval John Green spolu s Maureen Johnson a Lauren Myracle - tu si plánuji přečíst i já.
A pokud vaše sestra ráda čte i jiné knihy, než romantické Greenovky, tak každý týden vychází spousta nových young adult knížek, ze kterých určitě vyberete nějakou, která by se jí líbila. :)

Bratr
Jen tak pro představu, můj bratr má dvanáct let. Původně jsem mu plánovala dát knihu Messiho, poté i Gogovu knihu (ze které by byl nadšený, ale vyšla teprve ve slovenštině a nejsem si jistá, že by to dokázal přečíst), nakonec mu však dávám něco úplně jiného, a sice knihu Frankieho otázky před spaním
Pokud váš bratr miluje svět Harryho Pottera, mohla by ho potěšit ilustrovaná verze prvního dílu, Filmová kouzla nebo Bestiář Harryho Pottera.
Také musím zmínit klasiku jménem Stopařův průvodce Galaxií. :)
Pak tady také máme spoustu knih ke Star Wars či Doctorovi Who, takže si každý přijde na své.


A nakonec...
Nakonec musím zmínit jednu knihu, která se hodí úplně pro každého - Malý princ. Krásný příběh, který se bude líbit všem věkovým kategoriím. Takových knih je určitě více, ale Malý princ je moje nejoblíbenější kniha, proto jsem ji tady musela zmínit. :)

1 komentář:

  1. Podobný článek jse psala taky, a tak mě vždycky strasne zajima, jak to mají ostatní :-) s těmi knihami pro sestru Jsme se docela trefili - young adult nebo greenovky (ačkoliv ani u me to není můj šálek čaje)
    Jinak moc hezký blog, tohle je mojeprvni návštěva, ale rada se vrátím

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za komentáře. :)

Design by DebiElova|Blogger Template by debielova.blogspot.cz