27. 1. 2016

Alive - Scott Sigler | recenze

“I open my eyes to darkness. Total darkness. I hear my own breathing, but nothing else. I lift my head . . . it thumps against something solid and unmoving. There is a board right in front of my face. No, not a board . . . a lid.”

Dívka se probudí a zjišťuje, že je zavřená v rakvi. Nemá nejmenší tušení kdo je, kde je nebo jak se tam dostala - ví jenom, že má ten den dvanácté narozeniny. Sebere všechnu sílu, kterou v sobě najde a z rakve se dostane. Zjišťuje, že je v místnosti s jedenácti dalšími rakvemi a na její rakvi je napsáno její jméno - M. Savage -, podle kterého si začne říkat Em. Za místností se nachází neosvětlené chodby, ve kterých nejsou žádní lidé, ale plno kostí a prachu. Em je odhodlaná zjistit pravdu a dostat sebe i ostatní pryč. Chce odpovědi, a je ochotná pro ně bojovat.

Celá kniha se autorovi velice povedla, ale na výbornou zvládl především postavy. Kniha je psaná ich-formou z pohledu Em a to tomuto tématu opravdu sedlo. Em je skvělá postava, nebyla namyšlená, arogantní a především se z ní nestal člověk, který by chtěl všechny zachránit sám. Měla své slabiny (a ostatní postavy také) a díky tomu působila reálně
Ostatní postavy bych ale raději nepřibližovala - Em příběhem neproplouvá sama, ale zároveň není třeba vědět podrobnosti o tom, s kým se setká. :)

Scott Sigler píše tak, že knížku nemůžete odložit. V některých momentech mi i běhal mráz po zádech a navíc jsem potřebovala vědět, jak to skončí! Čtenář si pokládá stejné otázky jako Em - kde jsou? Proč je někdo zavřel do rakví? Co způsobilo tu strašnou bolest, která Em probudila? Kam zmizeli všichni lidi a co se stalo, že je všude tolik kostí? Nikdy by mě nenapadlo, že to skončí tak, jak skončilo, ale velice mě to navnadilo na druhý díl. Dokonce mě překvapil i žánr (ze začátku totiž není zcela zřejmé, zda se jedná o fantasy, dystopii,...). Celý příběh byl velice dobře vystavěný, dávalo to smysl, mělo to hlavu a patu. Na každém rohu čekalo další překvapení, které mi vyrazilo dech a donutilo mě číst dál. Autor navíc používal naprosto krásná slovní spojení.

Alive je prvním dílem série "The Generations Trilogy", druhý díl s názvem Alight se plánuje už na březen 2016. Knihu bych doporučila každému, komu se líbila série Labyrint od J. Dashnera (nebo alespoň ten nápad), seriál The 100 (spousta akce a napětí) a svým způsobem mi to i trochu připomínalo Doctora Who - je to zkrátka stejně skvělé! Pokud rádi čtete YA, nevadí vám angličtina, máte rádi, když se pravda odhaluje pěkně pomalu a nemůžete se od čtení odtrhnout, je to must-read.

4.75/5

Velké díky patří knihkupectí Martinus.cz, díky kterému jsem si tuto knihu mohla přečíst a zrecenzovat ji pro vás. :) Děkuji!
Pokud vás kniha zaujala, můžete si ji zakoupit zde.