27. 2. 2016

Zápisník | LEDEN 2016

Rozhodla jsem se začít s touto novou sérií, která bude vycházet na konci každého měsíce (tentokrát vyjímečně - tedy snad vyjímečně - později). Bude to shrnutí knižních i neknižních událostí, zkrátka všeho, co se mi za ten daný měsíc stalo a co jsem zažila. :)
EDIT: Tenhle článek jsem napsala už na začátku února, ale nevydala jsem ho, protože jsem do něj chtěla nafotit fotky. Protože už je ale konec února a fotky stále nemám, vydám ho i bez fotek :). 


Na přání přidávám fotku obrazu...
Jednou z největších změn, která se u mě v lednu udála, byly kurzy malování. Malovat jsem chtěla už strašně dlouho, ale nikdy jsem se k tomu neodstala. Ve výtvarce, kterou teď už ani nemám, jsme předtím vždycky modelovali, kreslili nebo dělali filmy. Nepamatuji si, že bychom někdy malovali. 
A tak jsem si k Vánocům přála kurzy malování, abych zkusila něco nového a něco nového se také přiučila. Svůj úplně první obraz jsem začala malovat 6. ledna a dokončila 27. ledna, celkem jsem na něm pracovala 7,5 hodiny a... je celkem hrozný. Ale ačkoli se to mému učiteli nelíbí, já jsem z něj nadšená, protože jsem namalovala obraz. Poprvé v životě.

I tak ale bohužel musím říct, že mi malování přijde celkem nuda. Zkrátka na to nemám talent a jsem docela roztržitá, pořád potřebuji něco dělat. Už jsem se naučila být v klidu, když hraji na housle, ale to je moje maximum. :D Možná ještě zkusím to kreslení, dostala jsem na Vánoce krásnou sadu 72 odstínů akvarelových pastelek (přála jsem si jich 12, Ježíšek byl opravdu štědrý), takže bych je mohla využít :). 

Leden byl pro mě hektický hlavně co se týče školy, protože se uzavíraly známky a psala se spousta testů. Kvůli tomu jsem i trochu zapomínala na blog. Jsem ale moc ráda, že jsem se škole věnovala trochu více, protože se to vyplatilo. Taky jsem se konečně nechala vyzkoušet z literatury, což bylo něco, čeho jsem se doopravdy děsila (a to myslím vážně, kdybyste znali naši češtinářku, tak to pochopíte). Mám teď o maličko víc času, ale pořád ho mám vlastně málo (míň už toho asi nebude, holt jsem přešla z pohodového nižšího gymplu na vyšší), takže netuším, jak to teď s blogem bude vypadat - pravděpodobně dost bledě. S únorem přichází také více práce v orchestru a v houslích obecně... Ale jsem ráda, že něco dělám a nenudím se, protože když nemám nic na práci, je to pro mě konec.

Teď už ke knihám. V lednu jsem si (trochu nevědomky) zavedla systém čtení, kdy přes den (když mám volnou hodinu, při jízdě autobusem, apod.) čtu povinnou četbu, protože se tak na knížky můžu soustředit, a večer, kdy už jsem unavená, čtu jiné knížky (YA, fantasy, sci-fi, ale i ostatní, zkrátka všechno mimo povinnou četbu). Večer už můžu odplout do jiného světa a být myšlenkami i jinde, než pořád ve škole, takže se mi lépe spí. A kdybych četla povinnou četbu večer, stejně bych se na to nedokázala soustředit. Tento systém fungoval.

Také jsem v lednu přečetla různé druhy knih - jedna byla recenzní výtisk (a zároveň byla v angličtině), jednu jsem měla z knihovny, jednu jsem dostala, jednu jsem si sama koupila a pátou knihou je audiokniha "Labyrint světa a ráj srdce". Celkem tedy pět knih, což je přesně podle mého plánu - já jsem spokojená. :) Napsala jsem tři recenze (Podivná knihovna, Rudá královna a Alive) publikovala celkem sedm článků a přibyli mi dva noví pravidelní čtenáři (děkuji!). 

A co plánuji číst v únoru?
- jedna kniha z povinné četby
- jedna audiokniha
- některá z těchto knih: Jako zabít ptáčka / Deník Anny Frankové / 1984
- některá z těchto knih: Monument 14 / Podivné město / Harry Potter #7 / Krycí jméno Verity / Potrhaná křídla / Sputnik, má láska

Mějte krásný únor!
Ailes

4 komentáře:

  1. Tyhle bilanční články mám moc ráda, budu se těšit na další - doufám, že únorový zápisník bude co nevidět a jsem zvědavá, jaké knihy z Tvých plánů se Ti nakonec podařilo přečíst a jaké nové zážitky únor přinesl :)
    Přeji hezké pondělí,
    K

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že se Ti to líbí! :)
      Z plánů na únor jsem ale nesplnila skoro nic. :D

      Vymazat
  2. Nechceš se o obraz podělit? :) Moc by mě to zajímalo. Na učitele nedbej, hlavně, že se líbí Tobě a že jsi Ty spokojená. K tomu taky umění je, k vyjádření sebe sama.
    Já poslední dobou docela plavu v time managementu, asi bych se taky měla naučit číst v metru místo poslouchání hudby a zírání z okna :D
    Z knih co máš v plánu ti mohu vřele doporučit 1984 (!!!), Krycí jméno Verity a Sputnik, má láska :) Tam chybu neuděláš.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přidala jsem fotku do článku. :)
      A s tím metrem... Taky někdy raději poslouchám hudbu. Ale je to podle mě o zvyku. :)
      1984 a Krycí jméno Verity bych ráda přečetla v březnu... Děkuji za komentář. :)

      Vymazat

Děkuji Vám za komentáře. :)