11. 3. 2016

Deset skvělých knih

Dnes jsem náhodou objevila projekt od Vlasty z blogu Vysvobozená s názvem Deset knižních dní a rozhodla jsem se do něj zapojit, protože se mi opravdu moc líbil. V průběhu března vyjde deset článků týkajících se tohoto projektu a už se moc těším, jak se rozepíšu o různých tématech. 

Deset skvělých knih

Spoustu z těch knih, které tady zmíním, určitě znáte, a proto to neberte přímo jako doporučení, ale existuje pár knih, které mi vyrazily dech, vykouzlily mi úsmev na tváři nebo mě rozbrečely, překvapily mě nebo mi zkrátka udělaly radost a zlepšily náladu. A o takových knihách by se nemělo nikdy přestat mluvit. Snažila jsem se ale mluvit o knihách, které jsem ještě nezmiňovala v předešlých článcích s doporučeními, takže tady nenajdete například Malého prince nebo It's Kind of a Funny Story - což neznamená, že by to nebyly moje nejoblíbenější knihy.

Bohužel jsem měla k dispozici pouze polovinu z knih, o kterých v dnešním článku píšu.

Kafe a cigárko - Marie Doležalová
Tuto knížku zmiňuji, protože mě dokázala rozesmát, nenudila jsem se při ní a dozvěděla jsem se spoustu (důležitých i nedůležitých) informací. Marie Doležalová je skvělá, píše skvěle, nebojí se a umí si ze sebe udělat legraci. Pokud si chcete u něčeho odpočinout, nenapadá mě lepší kniha.

Než jsem tě poznala - Jojo Moyes
Tato kniha mě rozbrečela tak, jako to ještě žádná jiná nedokázala, a trošku pozměnila můj názor na určité věci (nemůžu zmiňovat, o co jde, protože bych spoilerovala). Nejsem zrovna velkým fanouškem romantických příběhů, ale tento se mi doopravdy líbil a knížka momentálně patří mezi mé oblíbené knihy.

Velký Gatsby - Francis Scott Fitzgerald
Velký Gatsby je kniha, ve které mám nejvíce záložek ze všech. Líbilo se mi tolik myšlenek, vět a někdy i odstavců... Navíc to mělo spád, bavily mě rozhovory mezi postavami a také ta tajemství ohledně Gatsbyho původu a Gatsbyho samotného. Díky tomu jsem měla knihu přečtenou asi za tři dny a určitě si ji v blízké době přečtu znova. 

Všechny malé zázraky - Jennifer Niven
Tuto knihu jsem vybrala, protože poměrně věrohodně ukazuje chování člověka trpícího maniodepresivní psychózou. Druhá postava příběhu má zase deprese - vše se skloubí dohromady a vznikne příběh o tom, jak někdy člověka zachrání úplná maličkost. Už je to několik měsíců, co jsem tuto knihu četla, a stále nad ní přemýšlím. 

Podivná knihovna - Haruki Murakami
Podivná knihovna vás buďto okouzlí a budete z ní nadšení, nebo se vám nebude líbit vůbec. Tak či tak je to podle mě kniha, která stojí za přečtení (už jen proto, aby si na ni mohl člověk udělat svůj vlastní názor). Řekla bych, že by se mohla líbit těm, kteří mají rádi povídky Edgara Allana Poa. Více o Podivné knihovně si můžete přečíst v mé recenzi. 
Podobně zvláštní knihou od Murakamiho je pak Spánek, který už se mi nelíbil tolik jako Podivná knihovna, ale stále to bylo zajímavé čtení a jsem ráda, že jsem si ho přečetla. 

Norské dřevo - Haruki Murakami
Další knížka od Murakamiho, která mě okouzlila svou atmosférou. Vždycky, když si na ni vzpomenu, mám chuť se naučit hrát na kytaru a pořád dokola si zpívat Norwegian Wood a The Sound of Silence. Mohla bych o této knize a o mých pocitech z ní mluvit hodiny... Také jsem na ni psala recenzi, kterou si můžete přečíst, pokud se o knize chcete dozvědět více. 

Ortel - Franz Kafka
Tuto velice krátkou povídku jsem měla přečtenou za pár minut (doslova), a přesto ve mně zanechala opravdu zvláštní pocity. Na to, jak je příběh krátký, je podle mě dost silný a rozhodně je velice zajímavý. 

(Ne)obyčejný kluk - R. J. Palacio
Wonder je dle mého názoru nejlepší kniha pro děti, která se zároveň bude líbit i starším dvanácti let. Popisuje velice silný příběh chlapce se znetvořeným obličejem a přesně vykresluje chování jiných lidí, kteří se s ním setkají (a především dětí, které navíc narozdíl od dospělých nekontrolují, co říkají a neuvědomují si, co svými slovy mohou způsobit). Je to kniha, kterou bych doporučila úplně každému, bez ohledu na věk nebo na to, jakou literaturu čte běžně. Každý by si ji měl přečíst.

Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti - Ransom Riggs
Jedna z mých nejoblíbenějších fantasy knih. Opravdu originální a nevšední příběh, který mě nepřestával překvapovat. Ke druhému dílu jsem se ještě bohužel nedostala, ale v dubnu vychází poslední díl této trilogie, takže se do něj brzy pustím. 

Četli jste některou z těchto knih? Pokud ano, jaký na ni máte názor?
Ailes

2 komentáře:

  1. Zajímavý výběr! :) Norské dřevo mám taky moc ráda, Podivná knihovna mě ale až tak nechytila - já prostě ty knížky potřebuju tlustší :D A taky bych si už fakt měla přečíst něco od Moyesové.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :) S Podivnou knihovnou je to sto lidí, sto chutí... :) A Moyesová je skvělá!

      Vymazat

Děkuji Vám za komentáře. :)