16. 3. 2016

Devět plánovaných knih

Přidávám druhý článek do projektu Deset knižních dní od Vlasty, tentokrát o devíti knihách, které si plánuji přečíst. Rozhodla jsem se vybrat knihy, které zatím nevyšly a které by měly vyjít v průběhu tohoto roku. Více o tomto projektu tady nebo na blogu samotné autorky.

1. Knihovna duší - Ransom Riggs
První díl série Sirotčinec slečny Peregrinové se mi opravdu líbil (více v recenzi), a ačkoli jsem se ještě nedostala ani ke druhému dílu, těším se na třetí. Kromě samotného příběhu se těším na další fotky, na tu krásnou obálku a zajímá mě, jakou barvu bude mít kniha bez přebalu. I takové maličkosti stačí k tomu, abych se těšila jako blázen. :)

2. Mechanický princ - Cassandra Clare
Nepatřím sice mezi zapálené fanoušky Cassandry Clare, ale první díl této série s názvem Mechanický anděl (recenze) byl skvělý. Svět, který autorka vytvořila, byl neuvěřitelný. Kniha skončila dost otevřeně a překvapivě, takže jsem zvědavá na pokračování. Už aby tu bylo! 

3. Křišťálový meč - Victoria Aveyard
První díl nebyl žádný zázrak, ale taky nebyl úplně špatný a pokud se něco V. Aveyardové povedlo, tak je to vzbudit ve mně zájem o další díl. Kdo ví, třeba autorka vylepšila některé drobnosti, které se v prvním díle tolik nevydařily.  

4. The Kill Order - James Dashner
Sérii Labyrint už jsem přečetla kompletně. Kdyby vyšel další díl o stejných hrdinech, asi si ho už nepřečtu, ale tato kniha by příběhu Thomase a Teresy měla ještě předcházet, což je hlavní důvod, proč si ji chci přečíst. Zajímá mě, jak tento svět vypadal ještě před tím, než to všechno začalo. Třeba se dozvíme i odpovědi na některé dosud nezodpovězené otázky.

100253052317427413089710

5. Proč jsme se rozešli - Daniel Handler
Tady si ještě nejsem stoprocentně jistá. Příběh jako takový působí velice nezajímavě - mělo by to být o dvou lidech, kteří se rozchází. Toť vše. Ale zaujalo mě, že jsou v knize ilustrace (které má na svědomí Maira Kalmanová), a taky mi něco říká, že na tom nezajímavém tématu možná bude něco zajímavého a originálního. 

6. P.S. Stále Tě miluju - Jenny Han
Jedná se o pokračování a zároveň o poslední díl duologie od Jenny Han (na první díl si můžete přečíst moji recenzi). Myslím, že to bude ideální čtení na léto (teda pokud v té době kniha vyjde), zkrátka oddechovka, u které člověk nemusí tolik přemýšlet a jen se nechává unášet příběhem. Na druhou stranu si ale nejsem jistá, jestli druhý díl nebude trochu nudný - přijde mi, jako by se vše důležité vyřešilo v prvním díle a na konci to autorka usekla s myšlenkou "Tak, a teď je budu napínat, a oni si budou muset přečíst další díl!" 

7. Vězeň noci a mlhy - Anne Blankman
Jsem si jistá, že příběh o vnučce Adolfa Hitlera, která se zamiluje do židovského chlapce, zaujal nejednoho čtenáře - a já nejsem výjimkou. Je to zkrátka originální, a pokud autorka něco doopravdy nepokazí (nebo to nebude nuda), tak by to mohla být vážně dobrá kniha. Jen mám na ni docela vysoká očekávání a bojím se, že nebudou naplněna. 

8. Stránky světa - Kai Meyer
Příběh, kde mají hlavní slovo knihy? Rozhodně ano! Když jsem v anotaci narazila na slova "ovládne sílu a magii slov" a "musí se vydat do Libropolisu, města ztracených knihkupectví", tak jsem se zamilovala. Na tuto knihu se neuvěřitelně těším a doufám, že bude tak skvělá, jak vypadá!

29436766206985302869511722008478

9. Illuminae - Amie Kaufman & Jay Kristoff
Jako poslední tu mám knihu, o které mluvili všichni, když vyšla v originále. Všichni ji tolik chválili, až jsem si ji skoro objednala. Pak jsem ale zjistila, že ji na podzim vydá CooBoo, takže jsem se rozhodla, že si počkám. Příběhem mi hodně připomíná Stopařova průvodce galaxií, i když to asi nebude mít moc společného. Odehrává se v roce 2575, když dvě korporace válčí o planetu, která je "zbytečná" - nikdo ale nevaroval její obyvatele. V příběhu pak máme dva hrdiny, kteří se snaží dostat na jediné bezpečné místo na planetě, kde může dojít k evakuaci.

233956801879898325614492

Letos vychází tolik skvělých knih, sem se jich bohužel vešlo jen devět. Kromě nich se ale těším také například na The Wrath and the Dawn nebo na Salt to the Sea od Ruty Sepetys. 

Když si to tak zpětně pročítám, zjišťuji, že jsou tady převážně knihy od CooBoo. Letos zkrátka vydávají zajímavé knížky. :) Taky je to všechno YA, protože kromě tohoto žánru moc nesleduji, co bude vycházet.

Které knihy si plánujete přečíst vy?
Zdroj obálek: GR

5 komentářů:

  1. :) Z tvých knih znám jen Knihovnu duší a P.S.I still love you :)
    Máš moc pěkný blog!

    http://my-ideallife.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. Na Stránky světa a Rutu se taky dost těším! :) Zajímavý výběr, snad Tě žádná z knih nezklame :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! Budu doufat, že nezklamou... :)

      Vymazat
  3. Za me rozhodne body dva a tri. To je proste povinnost :-P

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za komentáře. :)

Design by DebiElova|Blogger Template by debielova.blogspot.cz