28. 5. 2016

Podivné město - Ransom Riggs | recenze

zdroj obálky
Druhý díl Sirotčince slečny Peregrinové začíná přesně tam, kde skončil první. Děti prchají z ostrova a  snaží se o záchranu slečny Peregrinové, ymbryny a strážkyně jejich smyčky, která je uvězněna v podobě ptáka. Cestou jsou ale pronásledovány netvory a monstry a stále se musí ukrývat - jenže není kam. Společně se dostanou až do rozbombardovaného Londýna, kde jejich příběh pokračuje.
____________________________________________________

Podivné město / Hollow City / Sirotčinec slečny Peregrinové #2
Jota 2014 / 424 stran / hardback
goodreads (4.06) / databazeknih (84 %)
____________________________________________________

Tím, že příběh navazuje přesně na ty události, kterými končí první díl (a čtenáři není nic připomenuto ani vysvětleno), mi dělalo trošku problém se zorientovat. Musela jsem povzpomínat na události, které se odehrály v prvním díle, na některé jsem si vzpomněla až při dočítání druhého dílu. Nicméně neuděláte chybu, když budete knížky číst hned po sobě - teď už to problém není, když vyšel i třetí díl.

Bohužel musím říct, že mě kniha z části zklamala svým dějem. První tři čtvrtiny jsou zkrátka nuda - občas nějaká ta situace, která je nabitá akcí, ale nic mě nedokázalo překvapit nebo snad dokonce vyděsit. Konec to trochu spravil, jelikož tam začala být dějová linka opravdu zajímavá a překvapivá. Tam mě kniha začala vážně bavit.
I přes všechna ta hluchá místa se ale děti už od začátku příběhu seznamují s novými, zajímavými postavami, což příběh dělá zajímavější. Také se mi líbilo vykreslení Londýna v roce   , jde vidět, že si s tím dal autor záležet.

Teď pár slov k postavám. Dětí je hodně, a tudíž se setkáváme s různými charaktery, názory,... A tak se zkrátka stalo, že mi některé postavy občas lezly na nervy. I tak mi ale Podivné děti zvláštním způsobem přirostly k srdci. Občas si dokázaly hodně zajímavě poradit s nepříjemnými situacemi, které je potkaly, za to tedy dávám velký palec nahoru. A taky jsem ocenila, že vztah Jacoba a Emmy netvořil ani v nejmenším hlavní linii příběhu a vyskytoval se v něm spíše okrajově, přesto se však rozvíjel.

Oproti prvnímu dílu, který byl mysteriózní a zvláštně krásný (krásně zvláštní?) mi bohužel přišlo, že druhý díl ztratil kousek z toho kouzla. Možná to je ale třeba tím, že v prvním díle jsem o nějakých smyčkách, ymbrynách a netvorech neměla ani zdání, a tak mi všechno připadalo kouzelné, kdežto při čtení druhého dílu už jsem tohle všechno znala. Kdo ví. Každopádně je to zkrátka druhý díl - a jak je známo, málokdy se stane, že prostřední díl ze série bude ten nejlepší ze všech.

Děj končí otevřeně a v dost zvláštním a překvapivém momentu, a tak čtenáři nezbývá nic jiného, než rovnou vzít do rukou třetí a závěrečný díl série - Knihovna duší -, který u nás vyšel před několika týdny.

Četli jste Sirotčinec slečny Peregrinové?
Podělte se v komentářích o Váš názor. :)
Ailes

5 komentářů:

  1. Já jsem četla oba díly najednou, takže jsem s názvazností neměla problém. I druhý díl mě bavil, možná byl trošičku méně záživný než první, ale pořád skvělý :)
    Double Infinity by Ella

    OdpovědětVymazat
  2. Do dalších dílů už se pouštět nebudu. Byla jsem nadšena z prvního dílu, ne z celé knihy, ale víceméně z 2/3 - konec se mi ani trochu nelíbil, ale na knihu vzpomínám ráda - zajímavý příběh, úžasné ilustrace a už se moc těším na film!

    OdpovědětVymazat
  3. Bezvadná recenze, já jsem na tuhle sérii nesmírně zvědavá a určitě se jí chystám brzy celou číst :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za komentáře. :)