15. 7. 2016

Šest skvělých knih za šest měsíců

Během prvních šesti měsíců roku 2016 jsem přečetla osmnáct knih. Myslím si, že teď lépe rozpoznávám, co mi na knihách vadí a co se mi naopak líbí, proto se mi sešlo pár knih, které pro mě byly spíše slabšími průměry, ale o to víc si teď cením knih, které byly opravdu úžasné! A v dnešním článku bych je chtěla všechny krátce shrnout a doporučit vám je. A ještě bych dodala, že sem nebudu řadit Harryho Pottera (na začátku roku jsem přečetla poslední dva díly), protože tuto sérii jistě všichni již znáte.


Než jsem tě poznala - Jojo Moyes 
Tato kniha je teď na blozích probíraná více, než obvykle, protože přišla premiéra filmu. Ten jsem ještě neviděla, ale určitě se na něj později podívám. Kniha mě dostala. Byl to hezký romantický příběh, trochu šílený, hodně smutný, hodně vtipný. Ideální čtení teď na léto.

Fangirl - Rainbow Rowell | recenze
Fangirl je taktéž kniha perfektní na léto - je vtipná, lehká (a jednoduchá je i na čtení v angličtině, pokud si chcete angličtinu trochu procvičit), originální. Dokonce přemýšlím, že si ji přečtu znova, i když jsem ji četla poměrně nedávno.

Dám ti slunce - Jandy Nelson | recenze
O této knize už jste určitě také slyšeli. Třetí (a naštěstí už poslední) kniha, u které opět musím napsat, že je to ideální volba na letní čtení. Příběh je originální, zajímavý, překvapivý. Je to jedna z těch knih, do které si nalepíte asi tisíc papírků označujících "zajímavé pasáže". Citátů zde najdete opravdu hodně.

Ready Player One - Ernest Cline | recenze
Na tuto knihu jsem nedávno psala recenzi. Bylo to něco úplně jiného, než jsem kdy četla. Originální, zajímavé, akční, překvapující a prostě zábavné. Neříkám, že to nemělo své mouchy (více v recenzi), ale i tak mě Ready Player One bavila tolik, že jsem ji tady musela zmínit.

Jiskra v popelu - Sabaa Tahir | recenze
Opravdu dobrá epická fantasy, která vás zavede do velmi zajímavého světa. Bavily mě postavy, děj, zápletka. Jsou to takové lepší a zábavnější (a úplně jiné) Hunger Games. Jistou podobnost jsem v tom našla. Bohužel vůbec nedokážu popsat, v čem ta podobnost byla. Prostě jsem měla takový pocit.

Labyrint světa a ráj srdce - Jan Amos Komenský
Nemůžu si odpustit zmínit i tuto knihu, i když jsem asi jedna z mála, které se doopravdy líbila. I přes ten jazyk, kterým je napsaná (přeci jen jde o starší dílo), se mi zkrátka moc líbila. Hodně mi toho přinesla a po pár stránkách jsem si i na ten jazyk zvykla a četla se mi docela dobře. Určitě stojí za to. 

Když to tak vidím, tak každá třetí kniha pro mě byla nadprůměrná. To není vůbec špatné. :)
Jaké knihy z roku 2016 pro vás byly zatím nejlepší, možná něčím výjimečné?

5 komentářů:

  1. Skvělý výběr a článek :) Četla jsem z nich jen Jiskru v popelu a ta se mi taky moc líbila :( Určitě se chystám na Ready Player One :) Hezké čtení :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiskra byla super :) Děkuji a doufám, že se Ti bude Ready Player One líbit. :)

      Vymazat
  2. Skvěle pojatý článek. Ready Player One jsem také četla a musím jen souhlasit s Tvým zhodnocením. Snad se brzy dostanu k Jojo Moyes, zatím jsem od ní nic nečetla. Měj se krásně :)

    OdpovědětVymazat
  3. Jiskra v popelu je skvela. A nedavno jsem si prodala na seznam i Ready Player One :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za komentáře. :)