15. 8. 2016

1 | Pondělní čtení

Všem přeji krásné prázdninové pondělí! Musím říct, že tyto prázdniny si opravdu užívám. Nečtu tak moc, jak bych si představovala, ale zase dělám spoustu jiných věcí. Třeba v pátek jsem se v osm ráno probudila a řekla jsem si, že už mi vadí, jak ten můj pokoj vypadá uklizeně, když doopravdy není. Takže jsem vyklidila vše ze skříně (kde nebylo oblečení, ale různé věci staré deset let), vystěhovala z pokoje všechen nábytek a vše pořádně pouklízela. Je to krásný pocit, mít vše upravené. Cítím se tu teď mnohem lépe. :)

Taková já zažívám letní dobrodružství. Uklízení... a tak.

Ale to bych přeháněla. Moje léto je ve skutečnosti vážně skvělé. Podívala jsem se do Švýcarska a na Korsiku, obě tato místa jsem si zamilovala. A cestou jsme projeli i několik jiných měst - to je jedna z mála výhod cestování autem. Taky jsem poprvé v životě stanovala. Pracuji teď v jedné pizzerii, což je taky fajn. A co se týče mých plánů na zbytek léta, na konci srpna ještě plánuju jet s kamarádkou na pár dní výlet do Brna, což bude taky takové malé dobrodružství. Nebo možná velké, to se ještě uvidí. Taky mám v plánu obarvit si vlasy hennou a nechat si je ostříhat (minimálně o 25-30 centimetrů). Chci konečně hodně číst a psát na blog, abych to měla před začátkem školního roku už tak nějak nastavené. A v neposlední řadě si chci jít párkrát zahrát volejbal, jít třeba do kina a zkrátka si užívat poslední dny léta. 

Teď už bych ale vážně měla přejít k důvodu, proč píšu tento článek.. Rozhodla jsem se na blogu začít s novými články, které budou vycházet každé pondělí a ve kterých shrnu knihy přečtené/dočtené za předchozí týden a knihy, která si plánuju přečíst v nadcházejícím týdnu. Tento článek je první ze série.

Četla jsem minulý týden
Minulý týden jsem byla opravdu líná, co se týče čtení. Přečetla jsem pár stránek z první z knih o Sherlockovi, A Study in Scarlet, ale daleko jsem nedošla. Baví mě to, ale hrozně rychle mě to začne uspávat. Potom jsem rozečetla knihu Auggie & Me: Three Wonder Stories od R. J. Palacio, která se věnuje třem různým postavám, které ve Wonder ((Ne)obyčejný kluk) nedostaly tolik prostoru. Zatím jsem přečetla jen Julianovu kapitolu, ta se mi moc líbila.
A potom jsem se ještě pustila do Looking For Alaska, protože jsem na to měla náladu. Už jsem ji četla kdysi dávno, ale tehdy jsem jí vůbec nerozuměla, takže když jsem ji pak dostala od bráchy k Vánocům česky, přečetla jsem si ji v češtině. Bohužel mě moc neohromila. Teď ji ale čtu v angličtině a líbí se mi moc (i když ta angličtina na to vliv mít nebude, jen se mi prostě mění časem názory). Je to ten typ knihy, který se dobře čte večer, u svíček a u pomalých písniček. Bohužel jsem došla jen na stranu 45, tak uvidím, jak příběh bude pokračovat.
Když to tak vidím, tak jsem četla jen anglicky. :) Za to jsem ráda, jen bych si přála, abych toho bývala přečetla víc.


Budu číst tento týden
Tentokrát chci zabrousit už trochu do povinné četby, takže si přečtu Utrpení mladého Werthera (e-kniha, proto není na fotce) a znovu si budu muset přečíst Máj, abych si jej připomněla. Obě knihy jsou krátké, takže bych k tomu ještě ráda stihla dočíst Looking For Alaska



Co čtete vy a jak trávíte léto?

6 komentářů:

  1. Panebože, máš boží blog! :O Jak je možný, že jsem na něj ještě nenarazila? V jakých virtuálních vesmírech jsem to bloudila? :D
    Fakt palec nahoru!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát děkuju, takový komentář vždycky potěší. :D :)

      Vymazat
  2. Utrpení se mi fakt moc líbilo! :) A to cestování ti moc závidím! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se Utrpení trochu bojím, ale třeba nakonec překvapí. :)

      Vymazat
  3. Uklízení vždycky pomůže. Taky občas takhle generálně uklidím pokoj a vždycky se pak cítím krásně. Ještě k tomu otevřu okno dokořán a pustím hudbu. :)
    Já mám Aljašku ráda. Mnohem víc, než ostatní Greenovy knihy, ty mě moc neoslovily. :)
    Taky bych si ráda obarvila vlasy hennou, jen se trochu bojím, jak to dopadne. :D
    Jsem zvědavá, jak se ti bude líbit Máj a Utrpení mladého Werthera. :)
    Máj se mi nějak nelíbil a Utrpení jsem ještě nečetla, asi mě odrazuje ten název ( a děj, češtinářka nám to docela znechutila). :D
    Taky si užij zbytek prázdnin!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jak teď Aljašku čtu, tak se mi líbí víc a víc. :)
      Já se právě u henny nebojím, protože mám tmavé vlasy a na těch to nějaký drastický rozdíl neudělá. Nemělo by. Pokud ano, tak o tom napíšu článek jako varování. :D
      Máj se mi líbil, už jsem ho četla. Ale od Utrpení mě taky mírně odrazuje název.
      Děkuji, ty taky :)

      Vymazat

Děkuji Vám za komentáře. :)