10. 8. 2016

Jak to mají holky | recenze

Před dovolenou jsem hledala na nějaké letní, oddechové čtení k vodě, a mé oči upoutala krásná obálka knihy Jak to mají holky, v originále Those Girls, od Lauren Saftové. Škoda, že jsem si o knize nejdříve něco nezjistila, než jsem si ji koupila, protože jsem na ni kdysi dávno četla recenze, a nenarazila jsem téměř na žádné pozitivní ohlasy.


Čekala jsem dobře propracované postavy, ukázku dobrého přátelství, trochu dramatu a nakonec pěkné rozuzlení. Asi jsem toho očekávala příliš. Postavy autorka neskutečně odbyla, ostatně jako všechno ostatní v tomto příběhu. Postavy, prostředí, zápletka, vše vypadalo, jako by si to autorka krátce načrtla a po třech minutách vymýšlení se dala do psaní. Skoro jako by si ke každé postavě napsala jedno slovo, které ji charakterizuje, a ničeho jiného si nevšímala. A ten konec byl tak hloupý, že jsem začínala přemýšlet, zda z této knihy Lauren Saft neudělala nějaký vtip, parodii... Prostě to bylo tak neskutečně pitomé, až jsem nemohla uvěřit, že je to pravda.

Ani jediná věc v této knize není dotáhnutá do konce. Autorka vždy něco načala a pak to jen tak nechala ležet. Vše tak bilo do očí! Veronika střídá kluky jako ponožky, zároveň miluje pečení a nakonec přeci jen touží po tom hodném klukovi, který tu pro ni vždycky bude. Alex je shodou okolností do toho samého kluka zamilovaná, což vlastně tvoří asi většinu její "osobnosti". Mimo to se ještě chce dostat do kapely. A Mollie... Mollie je prostě hloupá a hrozně mě rozčilovala. Všechny tři spojuje to, že se vlastně navzájem nenávidí, ale ne tak moc, jen trochu, a nakonec jsou přeci jen nejlepší kamarádky, takže hlavně, že si to odpustily a teď mohou jít s klidem večer spát. 

Knihu jsem měla přečtenou za dva dny a už se k ní - ani k jiným knihám od Lauren Saftové, jestli někdy nějaké vyjdou - rozhodně nehodlám vrátit. Je to první kniha, kterou doopravdy nikomu nedoporučuji (běžně si i kniha, která se zrovna mně nelíbí, najde své čtenáře, ale pochybuji, že tato bude jednou z nich). Také je to první kniha, která ode mě dostala hodnocení ve formě jedné hvězdičky na goodreads. Oprávněně.

Jak to mají holky (Those Girls) | Lauren Saft | 288 stran | Yoli 2016

1 komentář:

  1. Tak jo, tohle asi číst nebudu. :D Moc pěkná recenze. Zrovna jsem si před pár dny říkala, že se musím po nějaké poohlédnout, protože to vypadalo zajímavě. Jsem ráda, že jsem narazila na tu tvou. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za komentáře. :)