17. 8. 2016

Jiskra v popelu | recenze

Jiskře v popelu jsem dlouho odolávala, avšak nakonec jsem jí podlehla jako všichni ostatní - a ani už nevím, jak. Snad to bylo tou obálkou, nicméně příběh, který tato kniha skrývá, si pozornost rozhodně zaslouží a já jsem vyjímečně ráda, že jsem jí podlehla a koupila si další knihu... Tato za ty výčitky svědomí stála. 


Dějovou linku Jiskry v popelu tvoří příběhy dvou úplně odlišných postav, Laiy a Eliase. Zatímco Laia pochází z lidu Učenců a kvůli Impériu žije bídný život, Elias se nachází na druhé straně - je jedním z nejlepších vojáků na Šerosrázu, vojenské akademii Impéria, kde se učí nemilosrdně zabíjet. Když Laiiného bratra zatknou za zradu, Laia se rozhodne jednat a udělat vše proto, aby bratra zachránila. Najde skupinu povstalců, kteří s Laiou uzavřou dohodu - jejího bratra zachrání, pokud se Laia stane jejich špehem v akademii. Ve stejnou chvíli se Elias připravuje na útěk ze Šerosrázu, v útěku mu však zabrání soutěž, jejíž vítěz se má stát novým císařem Impéria. Nemá jinou možnost, než na Šerosrázu zůstat a soutěže se zúčasnit. 

Děj této knihy byl perfektní. Nemám nic, co bych zde mohla vytknout, vše bylo do posledního detailu promyšlené, děj byl nepředvídatelný a knihu jsem nemohla odložit. Rozdělení příběhu do vyprávění Eliase a Laiy zvlášť se k této knize výborně hodilo a ani si to bez něj nedokážu představit. Je zajímavé vidět pohledy z obou stran. 

Samotné postavy byly spíše průměrné, byl to jejich příběh, díky kterému jsem se s nimi dokázala ztotožnit (samozřejmě ne doslova, ale v určitých ohledech ano). Životy obou hlavních postav nejsou snadné, oba se potýkají s mnoha překážkami, kterým musí čelit, nicméně ta odhodlanost a síla, to bylo to, co mě na nich tak fascinovalo a díky čemu jsem obě postavy měla ráda (i když Elias mi byl sympatičtější).

Docela se mi líbil i popis prostředí, ačkoli bych si ho dokázala představit trochu barvitější a detailnější. Myslím, že prostředí připodobňované k Říši římské se k ději skvěle hodí, ale je skoro jako Bradavice - tak zajímavé a neobvyklé, že o něm chcete vědět co nejvíce. Možná se ale další detaily dozvíme v nadcházejících dílech. 

Čtení této knihy pro mě bylo dobrodružství a opravdu jsem si ho užila, po dočtení knihy jsem dokonce měla chuť ji znovu otevřít a začít číst od začátku, což se mi tak často nestává. Konec zůstal tak správně otevřený a já se nemůžu dočkat druhého dílu, jelikož nemám sebemenší představu, co by mohl přinést. Nakonec bych ještě ráda podotkla, že se mi velmi líbil překlad. Ani nevím čím, překladů si málokdy všímám, ale tady se mi zkrátka líbily přeložené názvy (Šerosráz a podobně).  

Jiskru v popelu bych doporučila každému, kdo hledá napínavý a dějem i prostředím zajímavý příběh. Pokračování Jiskry vychází v originále 30. srpna pod názvem A Torch Against the Night. 


Všechna krása hvězd neznamená vůbec nic, když je život na zemi tak ohavný.

Jiskra v popelu (An Ember in the Ashes) | Sabaa Tahir | první díl série | 450 stran | Host 2016

7 komentářů:

  1. Skvělá recenze! Nad přečtením této knihy stále váhám, protože nevím jestli se mi příběh bude líbit. Snad se někdy odhodlám a knihu si koupím a přečtu. :)
    Reading With Lucy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :) Já jsem taky váhala, ale nakonec mě kniha mile překvapila. Určitě se neboj a přečti si ji, ještě jsem nečetla negativní recenzi. :)

      Vymazat
  2. Mně se Jiskra v popelu strašně moc líbila a hrozně se těším na ta pokračování! Vlastně jsem právě včera zjistila, že z toho nakonec bude minimálně čtyřdílná série, tak jsem zvědavá, jak se to tam bude vyvíjet. :) A Eliase jsem měla určitě radši než Laiu. :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I já, mně vyprávění z pohledu Eliase prostě hrozně bavilo, ale zase ani nemůžu říct, že by mi Laia vadila, to vůbec ne. :)
      Jinak o tom, že se bude jednat o čtyřdílnou sérii, jsem vůbec nevěděla! Hlavně ať jsou všechny díly tak dobré jako ten první. :D

      Vymazat
  3. Krásná recenze, navnadila mě na knihu a přitom jsem se nedozvěděla nic, co nehchci dopředu vědět. Asi se do ní taky budu "muset" pustit. :)
    Chic by Jane

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji a doufám, že se ti knížka bude líbit. :)

      Vymazat
  4. Skvělá recenze :) Knížku jsem četla a byla jsem z ní nadšená :) Už netrpělivě čekám na další díl :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za komentáře. :)

Design by DebiElova|Blogger Template by debielova.blogspot.cz