20. 8. 2016

Knihovna duší | recenze

Třetí kniha ze série Sirotčinec slečny Peregrinové navazuje přesně tam, kde končí díl druhý. Jacob, Emma a pes Addison se ocitají v nelehké situaci, když jsou všichni jejich přátelé i ymbryny uneseny stvůrami. Jacob, kterému se podařilo ovládnout netvora a díky tomu mu uniknout, se spolu s Emmou a Addisonem vydává na pátrání po jejich blízkých, které ztratili. Cesta je zavede do nebezpečné smyčky, která nahání hrůzu a kde se setkávají s tím nehorším lidským chováním - s krutostí, touhou po moci i závislostí, která některé dohnala k šílenství. Vše vede k jedinému cíli - osvobodit všechny uvězněné Podivné a ymbryny, zničit stvůry a dát konec věčnému strachu. Je ale vůbec možné, aby takové časy nastaly? 

Závěrečný díl série vás vtáhne bez úvodu rovnou do děje, který je nabitý akcí. Měla jsem trochu strach, aby děj později nezpomaloval a nenastala hluchá místa, ale to tady rozhodně nebyl tento případ - vypravování mi naopak přišlo stále zajímavější a zajímavější, stále přicházela nová překvapení, a tak jsem se ani na okamžik nenudila.

Vztah Emmy a Jacoba se v tomto díle dál vyvíjí a nemůžu říct, že by mi to přímo vadilo, ale přišlo mi to zkrátka zvláštní, jako by nezapadalo do celku. Také mi v příběhu chyběly ostatní podivné děti - jsou samozřejmě ztracené, tudíž v něm ani být nemohou, ale některé z nich jsem měla radši než Jacoba a Emmu. Ve třetím díle se objevují nové postavy, se kterými jsme se nikdy předtím nesetkali a jejichž charaktery autor opět dobře vykreslil. 

Stejně jako v předchozích knihách, i v Knihovně duší se mi líbil způsob, jakým Ransom Riggs popsal prostředí, ve kterém se příběh odehrává. Jelikož se většina příběhu odehrává na místě, kam bych se rozhodně podívat nechtěla, kdyby skutečně existovalo, občas jsem se musela do čtení nutit. Toto prostředí bylo totiž depresivní, a ruku na srdce, komu se chce vrhat do příběhu plného zoufalství?  Emma a Jacob občas ztrácí naději, že své kamarády ještě někdy uvidí, a často k tomu mají i důvody. Nicméně to neubírá na kvalitě autorova psaní, spíše naopak. 

V závěru autor zajímavě - a podivně :) - vyřešil zápletku. Osobně jsem takový konec nečekala, ale myslím, že pěkně uzavřel celou sérii, takže když se dívám zpátky, vidím ji jako celek, jednotný příběh. Pokud se vám líbily předchozí díly Sirotčince slečny Peregrinové, třetí díl vás nezklame. Mně se z celé série líbil nejvíce. K sérii se ráda vrátím a přečtu si ji celou od začátku. 


Knihovna duší | Ransom Riggs | třetí díl trilogie | 496 stran | Jota 2016

Na závěr bych ještě jednou chtěla poděkovat knihkupectví Martinus za to, že jsem si díky nim mohla tuto knihu přečíst. Knihu si můžete zakoupit zde.

1 komentář:

  1. O teto serii premyslim uz dlouho, ale tak nejak jsem se k tomu nedokopala. Takze rozhodnuti jeste nepadlo. V tomto pripade si asi pockam na film (nebo to byl serial), co se pripravuje a pak se uvidi, jestli me to dostatecne zlaka :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za komentáře. :)