16. 3. 2017

Borrowathon | TBR

V termínu od 19. do 26. března se koná readathon, jehož úmyslem je číst pouze půjčené knihy. Tento nápad se mi líbil tak moc, že jsem se rozhodla zapojit. Dnes vám ukážu knihy, které v tomto týdnu budu číst, a snad někoho inspiruji, aby se taky zapojil!

Jak už to v readathonech bývá, jsou zde i výzvy. Neúčastním se všech, většinou si spíše sestavím knihy dle svého a pak zjišťuji, zda se do nějaké kategorie hodí. Občas je to ale příležitost přečíst si něco, co běžně nečtu. Knihu, která se odehrává v knihovně (což byla jedna z výzev) jsem bohužel nenašla, protože znám jen jednu a tu už jsem četla. Ale takové výzvy přečíst si grafický román se zúčastním ráda, protože je jinak nečtu. :)


1. Kniha od autora, od kterého jsem ještě nic nečetla
Pro tuto výzvu jsem se rozhodla vybrat knihu Marta v roce vetřelce od Petry Soukupové. O autorce jsem nikdy předtím neslyšela, ale na její knihu jsem slyšela jen samé dobré recenze. Nevím, co od ní čekat, ale těším se na ni. Je psaná deníkovou formou, což mi přijde zajímavé.

2. Grafický román nebo komiks
Měla jsem původně v úmyslu přečíst si Sojčáka nebo Slaďák, na které se chystám už dlouho, ale ani jeden z nich nebyl v knihovně volný. A tak jsem nakonec sáhla po komiksu Zátopek, na který se také velmi těším. Emil Zátopek je jeden z těch lidí, díky kterým jsem hrdá na to, že jsem Češka. Navíc mě baví běhání. :)

3. Kniha s obálkou zbarvenou do mé oblíbené barvy
Moje oblíbené barvy jsou modrá a zelená. Vyšlo mi to tak hezky, že obě dvě tvoří obálku Hemingwayova Pohyblivého svátku, který bych si tak jako tak přečetla. Na Pohyblivý svátek se těším ze všech knih v mém TBR nejvíce, takže si ho pravděpodobně přečtu hned na začátku.

A nakonec si na seznam přidávám knihu, která nesplňuje žádnou výzvu, ale stejně bych si ji ráda přečetla. Ze třech Murakamiho krátkých povídek, kam patří také Podivná knihovna a Spánek, je Útok na pekárnu poslední, kterou jsem ještě nepřečetla. Je krátká a moc se na ni těším, navíc bude ideální na odlehčení mezi delšími knihami, stejně jako komiks Zátopek.

Toto množství knížek je pro mě úplně akorát. Běžně nepřečtu více než jednu nebo dvě knihy týdně, takže teď mám čtyři, z toho jednu velmi krátkou a jeden komiks. Těším se, jak bude readathon probíhat a určitě bych se ráda ozvala ještě v průběhu příštího týdne, jak se mi se čtením daří. 

A co vy? Zapojíte se? Pokud ano, určitě mi napište do komentářů, jaké knihy plánujete číst.
Mějte se hezky!

2 komentáře:

  1. To je pekne!! Jenze ja mam tolil knih,ze nevim kdy bych to stihala :D ale držím palce a pak se rada podívám na výsledek :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :) Taky se mi ten nápad líbí!

      Vymazat

Děkuji Vám za komentáře. :)